Stach, PrzemysławTyńska, Joanna2014-01-242014-01-242012-05-12http://hdl.handle.net/11199/4622Internet jest obecnie najszybciej rozwijającym się medium komunikacji pomiędzy firmą a potencjalnym konsumentem jak również wszystkimi jego użytkownikami. Praca składa się z dwóch głównych części, z czego pierwsza obejmuje zagadnienia teoretyczne związane z marketingiem bezpośrednim a w szczególności jego formami w Internecie. Drugą cześć poświęcono przedstawieniu wyników ilościowej metody badawczej, jaką stanowiła ankieta bezpośrednia. Cześć teoretyczna złożona jest z trzech rozdziałów. Zdefiniowano pojęcie marketingu bezpośredniego oraz wymieniono jego rodzaje, czynniki wpływające na wzrost znaczenia tego zagadnienia oraz korzyści jakie wypływają z jego stosowania. Drugi rozdział poświęcono marketingowi internetowemu. Omówiono istotę marketingu online i handlu elektronicznego oraz fenomen ich szybkiego rozwoju. W tym miejscu scharakteryzowano konsumenta online jak również sposoby komunikacji pomiędzy nim a firmą. Natomiast trzeci rozdział opisuje mechanizmy działania marketingu szeptanego i wirusowego oraz analizę możliwości komunikacji nieformalnej istniejącej w Internecie. Komunikacja nieformalna to te komunikaty wysyłane na rynek, mające istotne znaczenie promocyjne, ale dotychczas nie zaliczane do promocji. Cześć badawczą pracy oparto na szczegółowej analizy danych zebranych w badaniu ankietowym. Ankieta bezpośrednia przeprowadzona została na grupie 50 osób w wieku od lat 18 do 50 lat. Wyniki badania wskazują na istnienie korelacji pomiędzy działaniami prowadzonymi w ramach koncepcji marketingu szeptanego i wirusowego w Internecie, a zachowaniami nabywczymi ankietowanych. Jak wskazują zabrane dane zależność ta w dużej mierze uwarunkowana jest wiekiem potencjalnych konsumentów oraz ich płcią.pllicencja niewyłącznamarketing bezpośrednimarketing internetowymarketing szeptanymarketing wirusowyMarketing szeptany i wirusowy w Internecie jako formy marketingu bezpośredniegoWord of mouth marketing and viral marketing on the Internet as forms of direct marketingbachelorThesis2014-01-24