Miś, AlicjaPociecha, Aneta2018-02-192018-02-192010-10-08http://hdl.handle.net/11199/10286Głównym tematem tego opracowania jest ocena systemu wynagrodzeń w Zespole Szkół w Chomranicach, skontrolowanie wpływu wybranych czynników zarządzania zasobami ludzkimi na zadowolenie personelu z otrzymywanego wynagrodzenia oraz odpowiedź na postawianą hipotezę: w jakim stopniu pracownicy odczuwają potrzebę wzrostu wynagrodzeń. Praca jest podzielona na cztery rozdziały. Dwa pierwsze zawierają zagadnienia od strony teoretycznej, natomiast rozdział trzeci i czwarty opisują wyniki badań przeprowadzonych na przykładzie Zespoły Szkół w Chomranicach. W rozdziale pierwszym zostały opisane podstawy zarządzania zasobami ludzkimi oraz przedstawiona została definicja wynagrodzenia. Rozdział drugi przedstawia istotę i strukturę wynagrodzeń, funkcje wynagrodzeń. Rozpoczyna się od charakterystyki funkcji wynagrodzeń, prezentuje rodzaje systemów wynagrodzeń, taryfikator kwalifikacyjno – zawodowy oraz tabelę stawek płacy zasadniczej. W rozdziale trzecim ujęta jest misja badanego przedsiębiorstwa, opisana jego struktura zatrudnienia i organizacji oraz składniki wynagrodzenia pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych. Rozdział czwarty, ostatni, został poświęcony omówieniu funkcjonowania systemu wynagrodzeń pracowników w Zespole Szkół w Chomranicach. Przedstawia on wyniki badań ankiety, dotyczącej zadowolenia z otrzymywanego wynagrodzenia przez pracowników. Podsumowując opisaną pracę, dochodzimy do wniosków, które pozwalają na ustalenie, iż prawidłowo skonstruowany system wynagrodzeń wpływa na wydajność pracy oraz realizację założonych celów.pllicencja niewyłącznawynagrodzeniazarządzanie zasobami ludzkimiZespół Szkół w Chomranicachkwalifikacje zawodowe pracownikówsystemy wynagrodzeńAnaliza systemu wynagrodzeń w placówkach oświatowych na podstawie ZS w ChomranicachAnalysis of the remuneration system in educational institutions on the basis of ZS ChomranicemasterThesis2017-10-06