Wiktor, JanPerz Ewelina2014-02-232014-02-232007http://hdl.handle.net/11199/6197Celem niniejszej pracy jest przedstawienie, analiza oraz ocena promocyjnych funkcji witryn WWW wybranych światowych firm farmaceutycznych. Praca ta skupia się przede wszystkim na przeglądzie i porównaniu zawartości stron internetowych. W celu przeprowadzenia badania zostały przyjęte odpowiednie kryteria, które pozwoliły na ocenę w kilku aspektach. Podstawowe hipotezy obejmują rozwój działalności promocyjnych on-line firm farmaceutycznych oraz strony WWW jako płaszczyznę komunikacji czołowych firm farmaceutycznych. W pracy omówiono istotę promocji i komunikacji w tradycyjnym znaczeniu. Przedstawiono trzy uproszczone modele komunikacji marketingowej, funkcje promocji oraz opis narzędzi zintegrowanego systemu komunikacji marketingowej. Opisano komunikację on-line oraz główne cele promocji on-line. Przedstawiono specyfikę rynku farmaceutycznego oraz jego rozwój na świecie, a także najczęściej stosowane przez firmy farmaceutyczne formy promocji. Dokonano analizy i oceny stron WWW czołowych koncernów farmaceutycznych. Badanie dotyczy porównania informacji w sześciu zdefiniowanych kryteriach: informacja o firmie, informacja o produktach, reklama i promocja, usługi dodatkowe, łatwość w obsłudze/atrakcyjność oraz obsługa klientów. Wyniki badania zostały poddane szerszej i głębszej analizie, opisano także wnioski dotyczące oceny treści, funkcjonalności oraz estetyki wybranych firm, zawarto również wnioski dotyczące oceny merytorycznej stron WWW.pllicencja niewyłącznanarzędzia zintegrowanego systemu komunikacji marketingowejkomunikacja marketingowakomunikacja on-linepromocja on-linerynek farmaceutycznystrony wwwStrony WWW jako płaszczyzna komunikacji marketingowej na przykładzie wybranych firm farmaceutycznychWebsites as a means of marketing communication on the example of pharamaceutical companiesmasterThesis