Woźniak, DariuszBieryt, Aneta2014-01-272014-01-272012-04-15http://hdl.handle.net/11199/4824Przedmiotem niniejszej pracy są zagadnienia związane z marketingiem terytorialnym i identyfikacją wizualną miasta. Najważniejszą kwestią było zbadanie, jaki jest stosunek mieszkańców Nowego Sącza do wdrożonego w 2010 roku nowego znaku firmowego miasta. Takie badanie (w formie kwestionariusza) przeprowadzono na grupie 160 sądeczan – między innymi w szkołach, zakładach pracy czy na wykładzie w ramach Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Wyniki ankiety częściowo potwierdziły stawiane hipotezy. Analiza pokazuje, że choć zdecydowana większość badanych zetknęła się z logo, ich wiedza na jego temat jest niewielka. Zostało ono przyjęte przez mieszkańców w umiarkowanym stopniu, ze sporą obojętnością. Mimo, że budzi pozytywne skojarzenia i generalnie podoba się, to badani sądeczanie nie utożsamiają się z nim. Paradoksalnie, respondenci uważają nowe logo za odpowiednie dla Nowego Sącza, choć na znak graficzny miasta zdecydowanie wybraliby herb z postacią św. Małgorzaty. Spór jaki powstał po prezentacji logo uważają za zbędny, tym samym nie kojarzą logo z negatywną symboliką.This thesis paper revolves around to the concept of territorial marketing and visual/symbolic identification of cities. The main point of this research was to find out, what do the citizens of Nowy Sącz think about the new trademark of the city, which was introduced in 2010. The study (in the form of a questionnaire) was conducted on a group of 160 inhabitants of Nowy Sącz - in schools, work places and also on a lecture at the University of the Third Age. The results of the survey have partially confirmed the main hypotheses. The analysis shows that although a vast majority of respondents came in contact with the logo, their knowledge on this issue is minimal. The city’s new trademark was adopted by the residents in a moderate degree, with a lot of indifference. Even though the logo brings out positive associations, and people generally like it, the respondents do not identify with it. Paradoxically, the citizens believe the new logo to be suitable for Nowy Sącz, though they would prefer that the graphic symbol of the city would be the crest representing the visage of St. Margaret. The dispute, that arose after the presentation of the logo, respondents deemed unnecessary, and thus do not associate the logo with any negative symbolic or connotation.pllicencja niewyłącznamarketing terytorialnyidentyfikacja wizualnaznak graficzny miastalogo Nowego Sączaankietaterritorial marketingcorporate / town identitycity’s graphic mark trademarklogo of Nowy SączquestionnaireLogo jako element systemu identyfikacji wizualnej miasta. Analiza przypadku Nowego SączaThe logo as a part of visual identification system of the city. The case of Nowy SączmasterThesis2014-01-26