Chlipała, PawełZagórowska, Alicja2013-10-172013-10-172009-09-26http://hdl.handle.net/11199/1025Celem pracy jest rozpoznanie koncepcji marketingu partnerskiego oraz ocena funkcjonowania sklepu „Alza” w oparciu o zdobytą wiedzę. Wskazanie obszarów w działalności firmy, w których istnieją niedociągnięcia, a które można poprawić zgodnie z założeniami marketingu partnerskiego. W pracy postawiono następującą tezę: Marketing partnerski może przyczynić się do wzrostu konkurencyjności sklepu detalicznego. Praca składa się ze wstępu, czterech rozdziałów i zakończenia. Dwa pierwsze rozdziały to rozdziały teoretyczne przedstawiają koncepcję i zastosowanie marketingu partnerskiego w handlu detalicznym. Pozostałe dwa rozdziały to rozdziały empiryczne zawierające opis przypadku sklepu „Alza”. W rozdziale pierwszym przedstawiony został marketing partnerski jako sposób kształtowania więzi z klientem. Istota i główne założenia koncepcji marketingu relacyjnego pozwalają tworzyć każdej firmie relacje partnerskie z klientami. Podstawą trwałych relacji przedsiębiorstwa z klientem jest satysfakcja. Chcąc utrzymać stałych klientów firmy wykorzystują programy lojalności. Rozdział drugi opisuje kształtowanie relacji klientem w handlu detalicznym. Przedstawiona tu została specyfika sprzedaży detalicznej oraz stosowanie marketingu relacji w sprzedaży dóbr indywidualnemu nabywcy. Opisane zostały główne narzędzia tworzenia relacji partnerskich z klientami sklepu detalicznego, do których można zaliczyć: obsługę klienta, komunikację z klientem oraz reklamacje. W rozdziale trzecim przedstawiona została charakterystyka przedsiębiorstwa „Alza” – opis firmy oraz wykorzystywany przez nią marketing – mix. W celu realizacji swoich celów firma „Alza” wykorzystuje cztery podstawowe narzędzia marketingu: produkt, cenę, dystrybucję oraz promocję. Rozdział czwarty przedstawia tworzenie relacji partnerskich firmy „Alza” z jej klientami. Podłożem oceny relacji partnerskich jest analiza klientów indywidualnych i instytucjonalnych sklepu „Alza”. Poddano analizie tworzone relacje przez opisywane przedsiębiorstwo w kanałach bezpośrednich i pośrednich oraz relacje wewnętrzne. W oparciu o zgromadzone informacje przedstawiono program rozwoju relacji partnerskich sklepu „Alza”.pllicencja niewyłącznamarketingrelacje z klientamimarketing-mixKształtowanie relacji partnerskich w handlu detalicznym na przykładzie sklepu spożywczego "Alza"Forming the partnership relations in retail sale basing on the greengrocer's "Alza"masterThesis2013-10-16