Wołowiec, TomaszGródek Agnieszka2014-04-022014-04-022008http://hdl.handle.net/11199/7381Nowa, zreformowana szkoła stawia przed nauczycielami coraz wyższe wymagania, które muszą być dostosowane do potrzeb XXI wieku. Drogą do nowoczesnej, stale rozwijającej się szkoły jest nieustanne ustawiczne kształcenie nauczycieli. Bowiem, to od nauczycieli w dużej mierze zależy sukces szkoły. W ciągu ostatnich kilkunastu lat doskonalenie zawodowe nauczycieli przeszło zasadnicze zmiany. Ciągle wzrastająca liczba problemów i zmiany, jakie zachodzą w środowisku, społeczeństwie i gospodarce sprawiają, że zachodzi potrzeba radzenia sobie z nowymi sytuacjami i zjawiskami w środowisku szkolnym. Celem pracy jest próba określenia związku pomiędzy wykształceniem, dokształceniem i doskonaleniem zawodowym w pracy dydaktyczno – wychowawczej, a wzrostem jakości pracy, w ciągle zmieniających się warunkach. W niniejszej pracy ustalono następujący główny problem badawczy: W jakich formach kształcenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego, biorą udział nauczyciele Zespołu Szkół Katolickich w Nowym Sączu i czy wpływają one na jakość ich pracy?pllicencja niewyłącznaedukacja w Polscestruktura kształceniasystem oświatowyzarządzanie szkołami i placówkamijakość w edukacjiwymogi kwalifikacyjne nauczycieliawans zawodowydokształcanie i doskonalenie nauczycieliRozwój zawodowy nauczycieli podstawą wzrostu jakości ich pracy. Na przykładzie Zespołu Szkół Katolickich w Nowym SączuThe professional development of teachers as a base of quality growth of their working space. On the example of Independent Catholic Day-School in Nowy SączmasterThesis