Wdowiak, WojciechKrzyżowska Marzena2014-01-042014-01-042003http://hdl.handle.net/11199/3311Każde przedsiębiorstwo powstaje po to, aby realizować określonego rodzaju cele. Towarzyszą one ludziom od najdawniejszych czasów, przezwyciężając granice możliwości pojedynczych osób. Co więcej, cele przyczyniają się do rozwoju cywilizacji, przechowując i rozszerzając wiedzę ludzi, opracowując nowe i skuteczne sposoby działania. Aby móc realizować założone cele, egzystować i rozwijać się, przedsiębiorstwa gromadzą i wykorzystują niezbędne zasoby, tj. zasoby rzeczowe, finansowe, osobowe bądź informacyjne. Przedsiębiorstwo składa się z pewnej liczby elementów, których aktywność skierowana jest na realizację wspólnego celu. Elementy te są ze sobą powiązane i występują między nimi różnego rodzaju współzależności. Skuteczność i efektywność realizacji celów przedsiębiorstwa wymaga koordynacji czyli zarządzania. Celem niniejszej pracy jest projektowanie systemu celów w strategii zarządzania na podstawie posiadanych informacji o Grupie Kapitałowej Żywiec. Metodyka i technika projektowania systemu celów obejmuje takie zagadnienia jak: zasadę projektowania systemu celów, analizę preferencji w zarządzaniu strategicznym, technikę rangowania oraz technikę punktacji.pllicencja niewyłącznazarządzanie firmązarządzanie strategiczneprojektowanie systemu celów firmyGrupa Kapitałowa Żywiectechnika rangowaniatechnika punktacjiProjektowanie systemu celów w strategii zarządzania na przykładzie Grupy ŻwiecmasterThesis