Jabłoński, TomaszKoza Marzena2014-02-242014-02-242007http://hdl.handle.net/11199/6270W dobie współczesności i obecnej gospodarki rynkowej ważne jest dla przedsiębiorców, aby podczas zarządzania firmą opierać się nie tylko na intuicji, wiedzy czy zdobytym doświadczeniu, ale również na przeprowadzonych i właściwie przetworzonych badaniach. Wyniki z przeprowadzonych badań i umiejętność wykorzystania ich podczas podejmowania ważnych decyzji pomogą menedżerom w dokonaniu właściwego wyboru przy jak najmniejszym stopniu ryzyka. Przeprowadzając badania na rynku konsumenta istotną rzeczą jest, poznać jego preferencje, aby na podstawie badań statystycznych podjąć konkretne działania. Informacje o klientach przedsiębiorstwa mogą dostarczyć badania marketingowe, a podstawy do podjęcia właściwych decyzji przy minimalnym ryzyku popełnienia błędu - badania statystyczne. Celem pracy jest przeprowadzenie badań marketingowych, czyli zebranie jak największej ilości informacji o klientach piekarni, za pomocą kwestionariusza oraz ustalenie ważnych informacji opartych na małej próbie, ale użytecznych dla przedsiębiorców dzięki zastosowaniu metod statystycznych i programu komputerowego Statistica. Założona teza brzmi: Na częstotliwość przychodzenia do piekarni wpływają różne cechy i czynniki bardzo ważne dla producentów takie jak: jakość pieczywa, miła obsługa, cena, lokalizacja. Z uwagi na małą próbę i chęć zbadania postępowania konsumenta z pośród metod statystycznych w większości wybrane zostały metody nieparametryczne.pllicencja niewyłącznabadania marketingowepreferencje klientówmodele preferencjisondaż jako metoda pomiarustatystyka opisowatesty zróżnicowaniaStatystyczne badanie preferencji klientów na przykładzie piekarni Danek i OraczStatistical analysis of customer preferences; Bakeries Danek and Oracz. case studymasterThesis