Tomalska, HalinaWaśko Anna2014-02-122014-02-122007http://hdl.handle.net/11199/5594Komunikacja jest tym aspektem życia społecznego, bez którego nie można wyobrazić sobie funkcjonowania ludzi na ziemi. Wszystkie procesy zachodzące pomiędzy jednostkami, społeczeństwami, narodami, opierają się na komunikowaniu, bez którego porozumiewanie się nie byłoby możliwe. Celem niniejszej pracy jest analiza wpływu komunikacji interpersonalnej na kształtowanie poziomu satysfakcji zawodowej pracowników Poczty Polskiej. W pracy przedstawiono ideę komunikacji w przedsiębiorstwie, oraz jej rolę w zarządzaniu firmą, przedstawiając sieci i najczęściej występujące bariery komunikacyjne. Na tym podłożu teoretycznym wyjaśniono wpływ jakości komunikowania na budowanie więzi wewnątrzgrupowych. Omówiono usprawnianie procesów zarządzania poprzez efektywną komunikację, nawiązując do warunków występujących w Poczcie Polskiej. Scharakteryzowano funkcjonowanie i komunikację w zespołach pracowniczych, a także określono rolę menedżera w zarządzaniu zespołem. Zaprezentowano rolę przywódcy w funkcjonowaniu zespołu, jego umiejętności komunikacyjne, zwracając szczególną uwagę na znaczenie perswazji w relacjach interpersonalnych. Dokonano charakterystyki funkcjonowania zespołów pracowniczych w Poczcie Polskiej, oraz wstępnej oceny skuteczności porozumiewania się pracowników. Przedstawiono misję omawianej firmy, oraz dokonano analizy przeprowadzonych badań własnych.pllicencja niewyłącznaopen accesslicencja niewyłącznazarządzanie zasobami ludzkimikomunikacja interpersonalnasatysfakcja zawodowabariery komunikacyjnesieci komunikacyjnemodele komunikacjiWpływ komunikacji interpersonalnej na kształtowanie poziomu satysfakcji zawodowej pracowników Poczty PolskiejThe influence of interpersonal communication on job satisfaction level of Poczta Polska's employeesmasterThesis