Czarnecki, PiotrGłaz, Mateusz2013-12-162013-12-162013-06-19http://hdl.handle.net/11199/2341W pracy przedstawiona została analiza strategiczna firmy Kruszgeo S.A., której celem było sformułowanie zaleceń strategicznych dla przedsiębiorstwa. W analizie użyto następujących metod: PESTEL, punktowa ocena atrakcyjności sektora, scenariusze rozwoju trendów w otoczeniu, Kluczowe Czynniki Sukcesu, SPACE. W czasie zbierania informacji zastosowano następujące metody: wywiad nieustrukturyzowany oraz analiza dokumentów. Wywiad przeprowadzony został w siedzibie Spółki w Rzeszowie z następującymi osobami: z Głównym Ekonomistą i Kierownikiem do spraw Pracowniczych, Zastępcą Kierownika Biura Handlowego (odpowiedzialnym za rynek Małopolski) oraz Pracownikiem Biura Handlowego (odpowiedzialnym za rynek Podkarpacia). Przeprowadzone analizy potwierdziły obie postawione hipotezy, czyli: 1. Kruszgeo S.A. to firma o silnej pozycji finansowej i posiadająca duże zdolności konkurencyjne 2. Firma Kruszgeo S.A. powinna zastosować strategię penetracji rynku. W trakcie określania pozycji strategicznej firmy wyróżnione zostały przede wszystkim bardzo duże zdolności konkurencyjne firmy. Warte podkreślenia jest, że oprócz strategii penetracji rynku, zalecane są firmie do wyboru takie opcje jak: rozwój rynku, rozwój produktu, integracja pionowa w przód, integracja pozioma, dywersyfikacja pokrewna, przywództwo kosztowe.The project presents strategic analysis of Kruszgeo S.A. Enterprise in order to frame the strategic recommendations for the enterprise. The following methods were used in the analysis: PESTEL, the point analysis of the attractiveness of the sector, the scenarios of development trends in the environment, Key Success Factors, SPACE. When collecting data the following methods were employed: the unstructured interview and the analysis of documents. The interview was conducted with the Chief Economist and the Staff Matters Manager, the Assistant Manager of Sales Department(responsible for the market of Małopolska) and a worker of the Sales Department (responsible for the market of Podkarpacie) in the registered office of the enterprise in Rzeszów. The analyses confirmed both hypotheses, namely: 1. Kruszgeo S.A. is a company with strong financial position having great competitive capacity, 2. Kruszgeo S.A. Enterprise should employ the market penetration strategy. When determining the strategic position of the enterprise great competitive capacity was emphasised. What is more, it should be stressed that not only the market penetration strategy is recommended but also market development, product development, forward integration, horizontal integration, diversification, and cost leadership.pllicencja niewyłącznazarządzanie strategiczneanaliza strategicznametody analizystrategiakruszywastrategic managementstrategic analysismethods of analysisstrategyaggregateAnaliza strategiczna firmy na przykładzie Przedsiębiorstwa Produkcji Kruszywa i Usług Geologicznych Kruszgeo S.A.Strategic analysis of the company based on the "Kruszgeo" Aggregate Production and Geological Services EnterprisemasterThesis2013-12-16