Rawski, MarekDunajski Janusz2014-01-172014-01-172002http://hdl.handle.net/11199/4245Ustawa z dnia 28 lipca 1990 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz.U. Nr 59,poz.344) zapoczątkowała wiele zmian w funkcjonowaniu rynku ubezpieczeń w Polsce. Powstało wiele nowych firm ubezpieczeniowych, a co za tym idzie konieczność zdobywania i utrzymywania klienta. Pozyskiwaniem klientów i troską o ich długoletnie przywiązanie do firmy zajmuje sobie marketing. Celem niniejszej pracy jest przybliżenie idei reformy, a przede wszystkim ocena działań marketingowych w ubezpieczeniach na przykładzie Otwartego Funduszu Emerytalnego Pocztylion. Przypomniano zasady przyznawania i ustalania wysokości emerytur obowiązujących do roku 1998, oraz dokonano wprowadzenia do nowego Systemu Ubezpieczeń Społecznych. Zaprezentowano sylwetkę OFE „Pocztylion” – jego udziałowców, prowizje, opłaty, pracowników, mocne i słabe strony oraz ukazano zastosowanie elementów marketingu w ubezpieczeniach, a w szczególności w Otwartym Funduszu Emerytalnym Pocztylion.pllicencja niewyłącznazarządzaniemarketingdziałalność ubezpieczeniowaOtwarty Fundusz Emerytalnydziałalność ubezpieczeniowasystem ubezpieczeń społecznychstrategia marketingowaAnaliza działań marketingowych realizowanych przez Otwarty Fundusz Emerytalny "Pocztylion"masterThesis