Dołhasz, MagdalenaNatanek, Elżbieta2013-11-132013-11-132010-04-08http://hdl.handle.net/11199/1446Celem niniejszej pracy jest systematyka pojęć z zakresu reklamy, postaw i zachowań konsumenta oraz zidentyfikowanie wpływu reklam na dzieci. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcony jest zagadnieniu reklamy. Zaprezentowano w nim genezę oraz pojęcie reklamy, jej funkcje, cele i zadania. Przedstawiono rodzaje reklamy oraz specyfikę reklamy telewizyjnej. Rozdział drugi omawia zagadnienia konsumenta. Przedstawione zostały istota i typy zachowań konsumenta na rynku oraz czynniki oddziałujące na niego. Scharakteryzowano postawy i procesy zachowań konsumenckich oraz pokrótce przedstawiono także sytuację dziecka jako konsumenta reklamy. Trzecia część pracy zawiera informacje dotyczące funkcjonowania reklamy na rynku. Poświęcona jest także dziecku w młodszym wieku szkolnym, jego charakterystyce i oddziaływaniu reklam telewizyjnych na psychikę takiego odbiorcy. W rozdziale czwartym zaprezentowano wyniki badań, potwierdzające wpływ reklamy telewizyjnej na dzieci. Znalazły się w nim dane uzyskane drogą ankietową oraz informacje zgromadzone podczas wywiadów z rodzicami. W końcowej fazie tego rozdziału przedstawione wnioski na temat wpływu reklamy telewizyjnej na dzieci w Polsce. Reklamy telewizyjne mają duży wpływ na psychikę dziecka, pobudzają łakomstwo, agresję, egoizm, erotyzację wyobraźni, wpływają na przyjmowanie postawy konsumpcyjnej. Oglądanie reklam telewizyjnych jest dla dzieci przeżyciem, nie chcą rozumieć reklam, tylko je czuć, fascynują się nimi, dlatego ich młode, chłonne osobowości są tak podatne na wszelkiego rodzaju perswazję.pllicencja niewyłącznareklamareklama w mass mediachkonsumentdzieci szkolnereklama telewizyjnareklama prasowareklama radiowareklama pocztowareklama zewnętrznareklama w internecieWpływ reklamy telewizyjnej na dziecko w wieku wczesnoszkolnym w oparciu o badania własneThe impact of television commercial for pre – school children based on self – researchmasterThesis2013-11-12