Miś, AlicjaBorek, Monika2013-10-082013-10-082009-07-17http://hdl.handle.net/11199/860Celem niniejszej pracy jest wykazanie zależności między rozwojem zawodowych pracownika a jego uczestnictwem w procesach szkoleniowych. Wiedza traktowana jest coraz częściej jako strategiczny czynnik sukcesu firmy, dostrzega się związek szkolenia i rozwoju kadr z budowaniem przewagi konkurencyjnej i sukcesami firmy. Coraz większą rolę przywiązuje się do „jakości” zatrudnianych pracowników. Zdolność do skutecznego działania jest najcenniejszą wartością, jaką pracownik może zaoferować organizacji. Praca składa się z czterech rozdziałów, z których pierwszy poświęcono roli kapitału ludzkiego w zwiększaniu konkurencyjności firmy. W drugim wskazano na powiązanie kariery zawodowej z rozwojem i edukacją pracownika. Rozdział trzeci porusza problematykę szkolenia pracowników w organizacji, w czwartym przedstawiono rozwój zawodowy pracownika sprzedaży na przykładzie RCMB S.A. w Nowym Targu. Wśród 22 pracowników marketu budowlanego w Nowym Targu przeprowadzono badanie ankietowe, które stało się podstawą do analizy.pllicencja niewyłącznarozwój zawodowyszkoleniaTechniki rozwoju pracowników sprzedaży na przykładzie RCMB S.A. w RzeszowieTechniques of sales staff training : the case of RCMB S.A. in RzeszówmasterThesis2013-10-07