Śmigielska, GrażynaKałużny Dorota2014-03-272014-03-272007http://hdl.handle.net/11199/7256Celem niniejszej pracy jest przedstawienie procesu zmiany marki, który miał prowadzić do wzmocnienia pozycji konkurencyjnej organizacji. Obiektem badań jest sieć telefonii komórkowej „ Idea”, która w 2005 roku dokonała zmiany marki na „ Orange” będącą jedną z największych firm komórkowych na świecie - obsługa łącznie ok. 56 mln abonentów w 17 krajach. Praca osadzona jest w teoriach budowania trwałej przewagi konkurencyjnej, szczególnie w teorii zasobowej, postrzegającej markę jako zasób wartościowy. Hipotezą pracy jest, że zmiana marki doprowadziła do wzmocnienia pozycji konkurencyjnej „Idei”. W niniejszej pracy zakres przestrzenny obejmuje region południowej Polski, ale także dla porównania zakres całego kraju, gdzie przy pomocy środków unijnych oraz wsparcia organizacji rządowych rozwija się zarówno mała, jak i duża przedsiębiorczość. Przedsiębiorcy stawiają sobie za cel nie tylko zdobywanie klienta ale również rynku w coraz szerszym tego słowa znaczeniu.pllicencja niewyłącznamarkabudowanie przewagi konkurencyjnejrynek usług telekomunikacyjnychIdea Centertel w Polscezmiana marki "Idea""ORANGE"Marka w budowaniu pozycji konkurencyjnej organizacji przykład "Orange"Brand in developing organization’s competitive position (the case of „ORANGE”)masterThesis