Czarnecki, PiotrKlimek, Grzegorz2013-11-142013-11-142010-04-20http://hdl.handle.net/11199/1491Celem pracy jest próba zdiagnozowania pozycji firmy Optimus S.A. Aby założony cel mógł być osiągnięty zawarto w pracy cztery rozdziały główne, podzielone na tematyczne podrozdziały. W rozdziale pierwszym w oparciu o literaturę, przedstawiono zagadnienia zarządzania strategicznego a w tym pojęcia strategii zarządzania, typy strategii przedsiębiorstwa oraz zarządzanie strategiczne w firmie. Rozdział drugi zawiera omówienie głównych koncepcji analiz strategicznych. Przedstawiono analizę typu SWOT, analizę SPACE oraz przedstawiono szczegółową technikę analiz portfelowych, a w tym: Macierz Boston Consulting Group (BCG), Macierz General Electric, Macierz Arthura D. Little’a a także Macierz Marakon Associates. Kolejny, trzeci rozdział prezentuje charakterystykę firmy Optimus S.A. jako obszar badań, określono też jego profil, ukazano zakres działalności oraz przedstawiono sytuację ekonomiczną firmy. W rozdziale czwartym dokonano diagnozy pozycji firmy Optimus S.A. Zidentyfikowano i zdiagnozowano otoczenie przedsiębiorstwa, opracowano analizę sytuacji bieżącej a także sformułowano warianty strategii, podano też propozycję działań operacyjnych niezbędnych do osiągnięcia celów strategicznych. Na zakończenie rozdziału dokonano wyboru ostatecznego wariantu planu strategicznego. W zakończeniu podsumowano wyniki badań, sformułowano wnioski końcowe, podano także wykaz literatury.pllicencja niewyłącznazarządzanie przedsiębiorstwemanaliza strategicznaanaliza SWOTmetoda SPACEpozycja przedsiębiorstwa na rynkumacierz BCG (Boston Consulting Group)produkcja komputerówPozycja strategiczna firmy Optimus S.A.Strategic position of company Optimus S.A.masterThesis2013-11-14