Babuśka, EwaObrzut, Joanna2013-11-192013-11-192010-10-06http://hdl.handle.net/11199/1603Celem pracy jest pokazanie za pomocą studiów literaturowych i praktycznych narzędzi analitycznych, jaki wpływ na procesy gospodarowania środkami finansowymi ma rachunkowość, a w szczególności rachunkowość budżetowa. Celem jest też przedstawienie specyfiki finansów publicznych, a zwłaszcza sprawozdawczości budżetowej i finansowej na przykładzie Zespołu Szkół Nr 5 – Specjalnych z siedzibą w Nowym Sączu. Analizą objęto okres działalności badanej jednostki od 1 stycznia 2007 do 31 lipca 2010 roku. Podsumowując można stwierdzić, że w badanym okresie Zespół Szkół Nr – 5 Specjalnych dokonywał sprawozdań zgodnie z określonymi w ustawie terminach oraz wymaganych formach, co pozwoliło na kształtowanie rzetelnego obrazu sytuacji finansowej szkoły, a zarazem finansów publicznych w skali całego kraju. Plan wydatków i dochodów budżetowych nie został przekroczony, co daje prawidłowy obraz finansów szkoły. Przedstawione w pracy wiadomości teoretyczne na temat sprawozdawczości budżetowej i finansowej oparte na aktualnej literaturze przedmiotu i znowelizowanych aktach prawnych, które zostały następnie zweryfikowane w części praktycznej rzeczywistymi danymi pochodzącymi ze sprawozdań budżetowych i finansowych sporządzanych w Zespole Szkół Nr 5 – Specjalnych z siedzibą w Nowym Sączu, pozwoliły na spełnienie celu pracy jakim było ukazanie specyfiki sprawozdawczości budżetowej i finansowej w sektorze finansów publicznych na przykładzie konkretnej jednostki budżetowej.pllicencja niewyłącznarachunkowośćrachunkowość budżetowafinanse publicznesprawozdawczość budżetowasprawozdawczość finansowasprawozdanie finansoweSprawozdawczość budżetowa i finansowa na przykładzie Zespołu Szkół Nr 5 - Specjalnych z siedzibą w Nowym SączuBudget and financial reporting for example Secondary School No.5 - Special based in Nowy SaczbachelorThesis2013-11-19