Misiołek, KrzysztofKronenberg Jakub2014-02-162014-02-162006http://hdl.handle.net/11199/5850Zarządzanie marką jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów zarządzania marketingowego, i to zarówno w odniesieniu do rozwiniętych gospodarek rynkowych, jak i tym bardziej gospodarki polskiej będącej nadal w procesie transformacji. Wzrost znaczenia tej problematyki wynika głównie z rosnącej roli marki jako narzędzia marketingowego w procesie budowania wizerunku firmy, a więc jej postrzegania przez otoczenie. W obecnych czasach marka jest jednym z ważniejszych elementów określających wartość rynkową przedsiębiorstwa. Wzrost znaczenia zarządzania marką wynika z faktu, iż coraz więcej przedsiębiorstw na świecie i w Polsce odchodzi od bezpośredniej produkcji swych wyrobów i koncentruje się na kreowaniu skutecznych działań marketingowych, związanych przede wszystkim z marką. Marka staje się, więc wartością samą w sobie, przestając być jedynie dodatkiem do polityki produktu. Celem niniejszej pracy jest analiza znaczenia marki, jako istotnego środka w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa wśród jego klientów. Znaczenie to przekłada się na lepiej osiągane wyniki przez przedsiębiorstwo, oraz staje się coraz częściej źródłem przewagi konkurencyjnej na przyszłe lata. W pracy określone jest pojęcie związane z marką, które występuje zarówno w literaturze jak i opiniach klientów firm je kreujących. Autor szuka też odpowiedzi na pytanie: „Czy marka wpływa na decyzje o wyborze przedsiębiorstwa i w jakim stopniu”.pllicencja niewyłącznamarkatożsamość firmywartość markirynek globalnymarketingfirma "Stalprodukt "S.A.świadomość markiMarka jako element kreowania wizerunku firmy na przykładzie spółki akcyjnej "Stalprodukt" S.A.w BochniBrand as the element of the process of creating company’s image, exemplified by the joint stock company “Stalprodukt” in BochniamasterThesis