Poziemska, Joanna A.2014-04-132014-04-132008Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów. Pod red. A. Nalepki. Nowy Sącz : WSB-NLU, 2008. - S. 67-74978-83-88-421-57-0http://hdl.handle.net/11199/7512Because of a lot of changes in the global market there are appeared new threats. They have the effects on the activity of firms. To secure safety and continuity the businessmen have to undertake the new effort to achieve the purposes. Adequate purposes and strategies make possible effective providing for clients’ needs by create quantity of products and services and in consequences build the offer which will be accept by cooperators as better than the other ones one the same market. It is not easy task so at first the risk should be identified because we can fight and win only with good known occurrence. It is, of course, the true for all organization (profit and non profit), also for transport firms, which meet specific risks and work on the very dynamic developing market.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskadziałalność gospodarczaryzykopozycja konkurencyjna przedsiębiorstwaPrawidłowa identyfikacja ryzyka działalności gospodarczej determinantą pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa z branży transportowejIdentity of economical activity risk as the condition of competitive position in the transport branchbookPart