Bulzak, AndrzejWróbel Agnieszka2014-01-252014-01-252006http://hdl.handle.net/11199/4695Reklama to najlepsza i najszybsza forma wymiany informacji oraz sztuka komunikacji i informacji. Współczesna reklama fascynuje, bawi, szokuje, prowokuje, jednym słowem dostarcza ogromnych ilości emocji jej odbiorcom. Celem niniejszej pracy jest określenie relacji między osobowością konsumenta, a sposobem jego reagowania na reklamę. Omówiono funkcję reklamy, kryteria klasyfikacyjne, oraz elementy z których składa się reklama. Dokonano charakterystyki zachowania konsumenta na rynku z uwzględnieniem uwarunkowań wewnętrznych zachowań konsumentów, opisano czynniki wpływające na zachowanie konsumenta na rynku, a także modele zachowania konsumentów. Przedstawiono osobowość jako strukture cech (struktura osobowości, temperament, inteligencja, charakter) oraz postawy konsumenta wobec reklamy. Została określona charakterystyka postaw konsumenta, metody jej badania oraz, relacje pomiędzy postawami a zachowaniem konsumenta. Na podstawie badań określono, w jakim stopniu elementy osobowościowe mają wpływ na zachowanie konsumenta oraz na postrzeganie reklamy.pllicencja niewyłącznareklamazachowania konsumenckiemodele zachowania konsumentówosobowośćpostawakosnumentWpływ reklamy na zachowania konsumentaInfluence publicities on behaviour of consumer on marketmasterThesis