Chlipała, PawełLizoń, Barbara2013-12-022013-12-022008-02-08http://hdl.handle.net/11199/1902Praca poświęcona jest orientacji marketingowej w ING Banku Śląskim S.A. Celem pracy jest identyfikacja znaczenia orientacji marketingowej w sektorze usług bankowych, rozpoznanie możliwości i działań w zakresie stosowania orientacji marketingowej. Celem pracy jest także analiza kształtowania orientacji marketingowej w Banku Śląskim. ING Bank Śląski S.A. swoją działalność ukierunkowuje na klienta a przede wszystkim na zaspakajanie jego potrzeb. Wszystkie działania zmierzają do budowania pozytywnych relacji Banku z klientem. Bank w swojej strategii i działaniach stara się uwzględniać potrzeby i oczekiwania klientów. Dostosowuje swoją ofertę zarówno produktową jak i usługową do zaspokojenia wszystkich zgłaszanych potrzeb. W działaniach operacyjnych wykorzystywane są nowoczesne instrumenty marketingowe, a zwłaszcza instrumenty marketingu – mix. Mają one za zadanie eksponowanie najlepszych cech produktu i usługi, swoją atrakcyjnością przyciągać uwagę i zainteresowanie klientów. Dużą uwagę Bank przywiązuje do profesjonalnej obsługi, w tym celu prowadzi regularne szkolenia, które mają za zadanie podnoszenie kwalifikacji personelu zwłaszcza zajmującego się bezpośrednią obsługą klientów. Profesjonalna obsługa klientów jest bardzo istotnym elementem w strategii Banku, gdyż wpływa na przyszłe decyzje klientów związane z Bankiem. Źle obsłużony klient wcześniej czy później zrezygnuje z usług Banku i wybierze ten Bank, który będzie spełniał jego oczekiwanie w zakresie obsługi.pllicencja niewyłącznabankiorientacja marketingowaobsługa klientamarketing usłughistoria bankowościpromocja produktuusługi bankowemarketing-mixOrientacja marketingowa w działalności przedsiębiorstwa usługowego na przykładzie ING Bank śląski S.A.A marketing orientation in an activity of a financial institution analysis on the example of ING Bank Śląski S.A.masterThesis2013-12-02