Piekarz, HalinaSroka, Danuta2013-12-202013-12-202013-03-21http://hdl.handle.net/11199/2482Przedmiotem pracy dyplomowej jest omówienie strategii rozwoju kadry pedagogicznej na przykładzie Zespołu Szkół Licealnych i Zawodowych nr 1 w Tarnowie. Częścią pracy było zbadanie jak dużą rolę w organizacji odgrywa rozwój pracowniczy i czy specyfika szkoleń wpływa na planowanie ścieżek kariery zawodowej nauczycieli. Do realizacji wyżej wymienionego badania została wykorzystana dokumentacja ZSLiZ nr 1 w Tarnowie oraz przeprowadzone zostały badania ankietowe wśród pracowników podanej szkoły. Najważniejszym wynikiem pracy jest wniosek, że szkolenia odgrywają bardzo dużą rolę w funkcjonowaniu organizacji, mają wpływ na jakość wykonywanej pracy, atmosferę panującą w szkole a przede wszystkim wpływa na kontakty pomiędzy współpracownikami.The subject matter of the graduate work is to present and discuss the development strategy of teaching staff. It was done on the basis of a secondary school – ZSLiZ 1 in Tarnów. Part of the work focused on seeing into how important is worker’s development in the process of school organization. The next matter included in the work is kind of training course which influences on planning the area of teacher’s professional career. Documentation of ZSLiZ 1 in Tarnów and survey researches, which were carried out among workers of the school, were used to realize the task. The most important result of the graduate work is the conclusion that training courses are crucial for school to function. They affect on the quality, work, atmosphere at school and most of all relationship among workers.pllicencja niewyłącznaszkolenierozwójkompetencjesatysfakcjatrainingdevelopmentcompetenciessatisfactionStrategia rozwoju kadry pedagogicznej na przykładzie Zespołu Szkół Licealnych i Zawodowych nr 1 w TarnowieDevelopment strategy of teaching staff on the basis of a secondary school ZSLiZ 1 in TarnówmasterThesis2013-12-19