Cwynar, WiktorKalicki Grzegorz2014-02-162014-02-162006http://hdl.handle.net/11199/5854O pozycji firmy, jako ośrodka kreowania kosztów decyduje rynek. To nabywcy ostatecznie podejmują decyzje o zakupie określonych produktów. Na konkurencyjnym rynku, rozstrzyga się kwestia nie tylko istnienia, ale także i rozwoju przedsiębiorstwa. Wiemy również, że koszty rosną lub spadają w zależności od zmienności czynników koszto -twórczych, które wywołują powstanie kosztu oraz kształtują jego wielkość. Koszty są, więc podstawowym i niezbędnym czynnikiem funkcjonowania przedsiębiorstw. Te z kolei chcąc utrzymać się na rynku i wzmocnić swoją pozycję muszą na nie aktywnie oddziaływać,. Jednakże, o ile tematyka kosztów ogólnych zaistniałych w funkcjonujących przedsiębiorstwach, jest częstym tematem pozycji literaturowych czy opracowań, to z literaturą poświęconą kosztom logistycznym spotykamy się stosunkowo rzadko. Jest to spowodowane faktem, iż dziedzina wiedzy, jaką jest logistyka dopiero od niedawna przeżywa swój rozkwit i jest jeszcze bardzo młodą dyscypliną naukową, którą tylko nieliczne przedsiębiorstwa wdrożyły w swoje struktury. Dodatkowym czynnikiem okazuje się być pewna nieświadomość przedsiębiorców, iż odpowiednie oddziaływanie na koszty logistyczne wpływa bardzo pozytywnie na obniżenie całkowitych kosztów przedsiębiorstwa. Analiza kosztów logistycznych naświetla wiele problemów, które nie są prezentowane w sposób bezpośredni, lecz są elementami składowymi innych pozycji kosztowych. Często trudno jest je oszacować tak więc analitycy muszą przyjmować ich wartości w sposób przybliżony.pllicencja niewyłącznaanaliza kosztów przedsiębiorstwakoszt własny przedsiębiorstwalogistykaanaliza kosztów logistycznychfirma "CECHINI"struktura organizacyjna firmyAnaliza kosztów logistycznych w przedsiębiorstwie CechiniAnalysis of logistic costs in the Cechini enterprisemasterThesis