Tokarz, KrzysztofGołąb, Grzegorz2014-02-032014-02-032012-03-21http://hdl.handle.net/11199/5189W pracy omówiono faktoring jako narzędzie wspierające rozwój przedsiębiorstwa. Rozdział pierwszy zawiera krótką historyczną charakterystykę rynku faktoringowego w Polsce i na świecie oraz opisuje siedem największych instytucji faktoringowych działających na terenie RP. Przedstawiono również udział faktoringu w PKB poszczególnych krajów Europy. Rozdział drugi poświęcono szczegółowej prezentacji lidera rynku usług faktoringowych w Polsce jakim jest Raiffeisen Bank Polska S.A. Scharakteryzowano w nim wszystkie rodzaje faktoringu, zaczynając od mikrofaktoringu, a kończąc na faktoringu odwrotnym. Następnie wyjaśniono i opisano przeznaczenie i funkcjonalność usług dodatkowych ściśle powiązanych z faktoringiem. Rozdział trzeci jest częścią praktyczną pracy. Składa się z trzech przykładów, w których szczegółowo analizuję wyniki finansowe przedsiębiorstw. W przykładzie pierwszym opisano pozytywny wpływ faktoringu na poprawę wyników finansowych i szybki rozwój firmy. Przykład drugi to niepowodzenie w efektywnym wdrożeniu usługi w przedsiębiorstwie, natomiast w ostatnim przykładzie scharakteryzowano efekty korzystania z kredytu obrotowego w rachunku bieżącym. W analizie wybrano wskaźniki finansowe, które według autora mają kluczowy wpływ na kondycję przedsiębiorstwa i dają konkretną informację zwrotną jakie działania należy podjąć w firmie, aby poprawić jej kondycję. Ważną częścią analizy jest również obliczenie luki finansowej i pokazanie jak zastosowany w przedsiębiorstwie faktoring lub kredyt obrotowy wpłynęły na wzrost lub zmniejszenie jej wysokości. Analiza wskaźnikowa kończy się podsumowaniem, w którym porównano i zinterpretowano zmiany wartości wskaźników w ujęciu rocznym.pllicencja niewyłącznafaktoringbankanaliza wskaźnikowarodzaje faktoringuFaktoring - nowoczesne narzędzie finansowe wspierające rozwój przedsiębiorstwaFactoring - modern financial instrument leaning enterprise developmentmasterThesis2014-01-31