Śmigielska, GrażynaNowakowski, Krzysztof2015-01-132015-01-132007http://hdl.handle.net/11199/8396Celem pracy jest pokazanie strategii marketingowej stosowanej przez developerów przy wynajmie powierzchni handlowej, na przykładzie francuskiej firmy APSYS, oaz identyfikację wyzwań stojących przed developerami w zakresie komercjalizacji nowych obiektów w kontekście narastającej konkurencji na tym rynku. Sprzedaż gotowych obiektów i ich zarządzanie nie są przedmiotem analizy. W rozdziale I omówiono wybrane zagadnienia z teorii: strategii, analizy otoczenia, segmentacji rynku i marketing mix. W rozdziale II omówiono: klimat inwestycyjny w Polsce, definicję i klasyfikacje centrów handlowych. Dokonano też analizy rynku centrów handlowych w Polsce w celu przybliżenia otoczenia w którym funkcjonuje firma. W rozdziale III omówiono pozycję rynkową APSYS i praktyczną realizację strategii wynajmu powierzchni handlowej kładąc nacisk na czynniki sukcesu rynkowego. W pracy wykorzystano literaturę fachową z dziedziny zarządzania, nieruchomości, materiały firmowe APSYS w postaci prezentacji, raportów i analiz. Dodatkowo wykorzystano raporty firm doradczych z rynku nieruchomości, artykuły prasowe, informacje z branżowych stron internetowych. Wykorzystano również informacje przekazane przez pracowników firmy APSYS podczas wywiadów. W zakończeniu dokonano podsumowania strategii marketingowej firmy APSYS w zakresie wynajmu powierzchni handlowej wskazując na wyzwania stojące przed developerami przy realizacji nowych projektów.pllicencja niewyłącznastrategia przedsiębiorstwaotoczenie organizacjistrategia marketingowainwestycje zagranicznecentra handloweStrategia marketingowa deweloperów kontrolowanych centrów handlowych na przykładzie firmy APSYSThe marketing strategy of controlled shopping center developers. Case of APSYSmasterThesis