Choroszczak, JerzyStafin, Elżbieta2013-11-252013-11-252010-07-21http://hdl.handle.net/11199/1740Głównym celem podjętym w pracy jest zbadanie, czy system komunikacji istniejący w przedsiębiorstwie wybranym do analizy jest skuteczny i sprzyja podnoszeniu poziomu motywacji pracowników do pracy. Celem analizy jest także ocena prowadzonych przez Grupę FAKRO działań z zakresu komunikacji wewnętrznej, a więc przepływu informacji pomiędzy członkami organizacji. Hipotezami badawczymi są: I: „Im większa firma, tym trudniej zorganizować sprawnie działający system komunikacji wewnętrznej”; II: „Właściwie zorganizowany system komunikacji wewnętrznej wpływa bardzo pozytywnie na motywację pracowników do pracy”; III: „Właściwie zorganizowany system komunikacji wpływa na efektywność pracy wszystkich pracowników, a w konsekwencji na wyniki finansowe firmy”. W celu przeprowadzenia badania wykorzystano następujące techniki badawcze: lektura literatury przedmiotu, która pozwoliła na zebranie wiadomości na poruszane w pracy zagadnienia oraz była podstawą do sformułowania części teoretycznej pracy, analiza dokumentów firmy oraz rozmowa z pracownikami działu PR, które pozwoliły sformułować i opisać proces komunikacji wewnętrznej w Grupie Fakro, badanie ankietowe przeprowadzone wśród pracownikami firmy, które były podstawą do sformułowania części praktycznej pracy. Sukces przedsiębiorstwa zależy nie tylko od odpowiedniego podejmowania decyzji przez kadrę menedżerską. W coraz większym stopniu znaczenie ma także zaangażowanie szeregowych pracowników w pracę, ich kwalifikacje, zespołowości pracy i właściwego systemu komunikacji.pllicencja niewyłącznakomunikacja interpersonalnamotywacja do pracymotywowanie pracownikówczłowiek w przedsiębiorstwiekomunikowanie w przedsiębiorstwiekomunikacja wewnętrznaKomunikacja wewnętrzna jako źródło motywacji pracowników na przykładzie firmy FakroInternal communication as employees' motivation source in Fakro companymasterThesis2013-11-25