Cwynar, WiktorSaweczko Agnieszka2014-02-272014-02-272007http://hdl.handle.net/11199/6496Śledząc historię rozwoju systemów zarządzania przedsiębiorstwem na całym świecie możemy zauważyć, jak przekształcały się poszczególne jego kierunki. Jednakże niezależnie od panującego ustroju polityczno-gospodarczego dla dysponentów kapitału zawsze najważniejsze było budowanie wartości przedsiębiorstwa. Menadżerowie, coraz częściej formułując swoje strategie zarządzania główny nacisk kładą na kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy, dokonując tego poprzez nieustanne podnoszenie wartości przedsiębiorstwa w oczach obecnych i potencjalnych klientów. Powoli, zarząd coraz to liczniejszego grona spółek postrzega budowanie wartości przedsiębiorstwa jako doskonałe narzędzie do kształtowania podstawowego celu swojej działalności, a także jednego z najdoskonalszych mierników służących ocenie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie ogólnego poglądu na to, czym jest „wartość” w różnych aspektach, nie tylko widzianej w świetle wartość danego przedsiębiorstwa. Jednocześnie celem tej pracy jest scharakteryzowanie wiodących metod liczenia wartości przedsiębiorstwa, kładąc główny nacisk na przedstawienie szczegółów dotyczących wyliczeń, przy równoczesnym ukazaniu podobieństw jak i różnic stosowanych metod szacowania wartości.pllicencja niewyłącznawartośćwycena przedsiębiorstwametody szacowania wartości przedsiębiorstwametoda majątkowametoda dochodowaekonomiczna wartość dodana – EVAfirma "POLNORD" S.A.analiza wskaźnikowaAnaliza wyników wyceny przedsiębiorstwa w zależności od doboru metody na przykładzie "POLNORD" S.A.Valuation of a firm using different methods - a comparative analysis based on the example of “Polnord” S.A. companymasterThesis