Ćwiklicki, MarekKafel, Tomasz2014-04-132014-04-132008Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów. Pod red. A. Nalepki. Nowy Sącz : WSB-NLU, 2008. - S. 167-180978-83-88-421-57-0http://hdl.handle.net/11199/7518The main goal of the paper was to outline the problem of strategy formulation, implementation, and control in non-governmental organisations. In the first part of article the factors strengthening importance of non-governmental organisations in polish economy were presented. Further on the authors described the specificity of strategic management in non-governmental organisations. In the next part of article the Balanced Scorecard adaptation to nongovernmental organisations was show. At the end of the paper an example of Balanced Scorecard implementation in selected foundation was presented.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskastrategiczna karta wynikóworganizacje non-profitorganizacje pozarządoweZastosowanie strategicznej karty wyników w organizacjach pozarządowychThe use of the strategic scorecard in non-profit organizationsbookPart