Gorazd, TomaszKosakowski, Jakub2013-12-032013-12-032007-12-17http://hdl.handle.net/11199/1918Celem pracy jest implementacja gry komputerowej czasu rzeczywistego w języku C++, w środowisku Visual Studio 2005, na platformę Windows. Wykonana aplikacja nosi tytuł „SZUTER challenge 2007” i wykorzystuje bibliotekę graficzną OpenGL oraz elementy DirectX. Gra bazuje także na prostym silniku gier SimpEngine z książki K. Hawkins, D. Astle „OpenGL. Programowanie Gier”. „SZUTER challenge 2007” jest grą wyścigową, w której gracz steruje pojazdem i ma za zadanie przejechać tor wyścigowy w możliwie najkrótszym czasie. Gra oferuje następujące możliwości: − wybór pojazdu w menu początkowym, − sterowanie samochodem za pomocą klawiszy strzałek, − podgląd czasu gry oraz prędkości pojazdu, − zmianę położenia kamery, − zapis najlepszych czasów. Czynnikiem motywacyjnym jest przede wszystkim stworzenie własnej gry oraz zapoznanie się z biblioteką OpenGL i możliwościami, jakie oferuje. Napisanie własnej aplikacji bazującej na silniku gier oraz wykorzystanie OpenGL'a, jest znakomitą okazją do rozwijania pasji programistycznych i poszerzania wiedzy w zakresie grafiki komputerowej oraz mechanizmów, jakie są lub były do niedawna stosowane przy produkcji gier komputerowych.pllicencja niewyłącznagry komputerowejęzyki programowaniagrafika komputerowaaplikacje internetoweprogramowanieImplementacja gry komputerowej "SZUTER challenge 2007" jako przykład zastosowania prostych silników gier w grafice czasu rzeczywistego.Implementation of a PC game entitled "SZUTER challenge 2007" as an example of using simple game engines in real-time graphics.bachelorThesis2013-12-02