Rogozińska - Mitrut, JoannaPalczewska, Jolanta2013-12-302013-12-302013-02-05http://hdl.handle.net/11199/2866Od 2007 roku w Polsce zostali rozdzieleni dystrybutorzy energii elektryczne,j w związku z czym rozpoczęła się walka o klienta, którego z roku na rok przybywa. Jednym z takich przedsiębiorstw jest Tauron Dystrybucja S.A., które w pracy pt. „Analiza strategiczna sektora energetycznego na podstawie Tauron Dystrybucja” jest obiektem analizy, a w szczególności jego strategia rozwoju i jej główne mechanizmy działania. Przedsiębiorstwo Tauron Dystrybucja S.A. jest wieloletnim dostawcą energii elektrycznej, ponadto przedmiotem jego działania jest dystrybucja i konserwacja urządzeń elektrycznych. Spółka należy do Grupy Tauron, która prowadzi działalność w wielu obszarach od wydobycia poprzez wytwarzanie i dystrybucją aż po sprzedaż. Celem strategii analizowanej spółki jest stworzenie silnego przedsiębiorstwa, które skutecznie konkuruje na rynku energetycznym z pozostałymi dostawcami, w związku z czym powinna skuteczniej realizować założone cele i dzięki corocznej ocenie i weryfikacji strategia ta powinna dostosowywać się do dynamicznie zmieniającego otoczenia. A sama realizacja celów strategii powinna zależeć zarówno od działań przedsiębiorstwa jak i od sytuacji w branży energetycznej.pllicencja niewyłącznadystrybucjaenergia elektrycznarynek energetycznyrozwój przedsiębiorstwaanaliza strategicznaanaliza sektorowaAnaliza strategiczna sektora energetycznego na podstawie Tauron Dystrybucja S.A.Strategic analysis of the energy sector based distribution Tauron S.A.masterThesis2013-12-22