Potoczek, NataliaKulig, Agnieszka2013-11-292013-11-292007-10-20http://hdl.handle.net/11199/1848Polskie szkolnictwo posiada bardzo długą i bogatą historię, w czasie której miało miejsce wiele zmian, przeobrażeń i reform. Głównym celem tego opracowania była identyfikacja elementów reformy szkolnictwa, które w największym stopniu wpływają na zmiany w kulturze organizacyjnej. Natomiast istotny problem badawczy pracy, polegał na określeniu charakterystyki obecnie panującej w Gimnazjum nr 2 kultury organizacyjnej, która to została ukształtowana dzięki szerokim zmianom systemowym, takim jak: zmiany kadrowe, programowe, strukturalne, czy fizyczne, a także nowo ukształtowanym postawom nauczycieli z tej placówki, jak również poprzez odniesione przez nich korzyści. Owej analizy dokonano na podstawie przeprowadzonych badań ankietowych na grupie 35 nauczycieli ze wspomnianej już szkoły. Podstawową metodą badawczą był wywiad. Przeprowadzony został wywiad bezpośredni z sekretarzem Gimnazjum nr 2 im. Urszuli Kochanowskiej w Nowym Sączu oraz wywiad pośredni w formie ankiety. Dzięki przeprowadzonym wywiadom, udało mi się zrealizować w sposób pozytywny postawiony dla tego opracowania cel. Do najważniejszych elementów ustawy o szkolnictwie gimnazjalnym, które bezpośrednio wpłynęły na ukształtowanie się nowej kultury innowacyjnej w wspomnianej już placówce oświatowej zaliczono przemiany o charakterze: kadrowym, programowym, strukturalnym i fizycznym.pllicencja niewyłącznazarządzanie zmianamikultura organizacyjnaszkolnictwo ponadpodstawowebadanie kultury organizacyjnejKształtowanie się kultury organizacyjnej w procesie zmian systemowych na przykładzie gimnazjumForming an organizational culture in process of system changes on example of grammar-schoolmasterThesis2013-11-29