Gancarczyk, JacekUszko, Monika2017-07-102017-07-102010-11-07http://hdl.handle.net/11199/10110Celem pracy jest próba zdiagnozowania pozycji firmy turystycznej na rynku, na przykładzie Biura Pośrednictwa Usług „Maxim” z Nowego Sącza. Aby założony cel został osiągnięty zawarto w pracy cztery rozdziały główne, podzielone na tematyczne podrozdziały. W rozdziale pierwszym w oparciu o literaturę, scharakteryzowano branżę turystyczną w Polsce, a w tym: historyczny zarys turystyki, istotę i pojęcie turystyki, ruch turystyczny i jego podział, zdefiniowano pojęcie turysty, przedstawiono ogólną charakterystykę walorów i atrakcji turystycznych, zaprezentowano człowieka w turystyce, usługi turystyczne oraz zobrazowano biura podróży. Rozdział drugi zawiera omówienie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, w tym: definicje i klasyfikacje, stan sektora, udział w wytwarzaniu PKB, a także charakterystykę w poszczególnych województwach. Ponadto zaprezentowano działalność gospodarczą przedsiębiorstw turystycznych. Kolejny, trzeci rozdział prezentuje opis przypadku Biura Pośrednictwa Usług „Maxim”, gdzie opisano powstanie i rozwój firmy, charakterystykę jej obecnej sytuacji, ukazano opis problemu oraz jego rozwiązanie. W rozdziale czwartym dokonano diagnozy pozycji Biura Pośrednictwa Usług „Maxim”. Zidentyfikowano i zdiagnozowano otoczenie przedsiębiorstwa, opracowano analizę sytuacji bieżącej, sformułowano warianty strategii, oraz podano propozycję działań operacyjnych niezbędnych do osiągnięcia celów strategicznych. Na zakończenie rozdziału dokonano wyboru ostatecznego wariantu planu strategicznego. W zakończeniu sformułowano wnioski końcowe i podano wykaz literatury.pllicencja niewyłącznaturystykaekonomika turystykiruch turystycznybiuro podróżymałe i średnie przedsiębiorstwadziałalność gospodarczaanaliza SWOTDiagnoza pozycji firmy turystycznej na rynku na przykładzie Biura Pośrednictwa Usług "Maxim"The diagnosis of the tourist agency position in the market on the example of Maxim CompanybachelorThesis2017-06-19