Potoczek, NataliaGolonka, Jacek2013-12-052013-12-052013-09-09http://hdl.handle.net/11199/2041Celem niniejszej pracy była analiza sytuacji konfliktowych w placówkach medycznych. Badania przeprowadzono wśród pracowników placówek medycznych przy wykorzystaniu kwestionariusza ankiety dotyczącego konfliktów interpersonalnych. Na podstawie badań stwierdzono, iż placówki medyczne w sposób właściwy kierują sporami w miejscu pracy. Konflikty nie występują tam zbyt często, a pojawiające się spory zazwyczaj rozwiązuje się drogą kompromisu i wspólnego zaangażowania pracowników. Najważniejszą przyczyną pojawiających się konfliktów jest chęć zdominowania innych oraz różnice osobowościowe. Wskazano nie tylko na negatywne, ale również pozytywne aspekty konfliktów interpersonalnych w organizacji.The main purpose of this work was to analyze conflict situations in medical facilities. The research was conducted employees of medical institutions using a questionnaire concerning interpersonal conflicts. The results of the empirical research prove that medical facilities properly manage disputes in the workplace. Conflicts are not there very often, and usually appearing disputes are resolved through compromise and shared commitment of employees. The most important cause of emerging conflicts is the desire to dominate others and personality differences. There are not only negative, but also positive aspects of interpersonal conflict within the organization.pllicencja niewyłącznakonfliktkonflikt interpersonalnyzarządzanie konfliktemrozwiązywanie konfliktówconflictinterpersonal conflictconflict managementconflict resolutionKonflikt w organizacji na przykładzie placówek medycznychConflict in the organization on the example of medical facilitiesmasterThesis2013-12-05