Hadrian, PiotrKokoszka Katarzyna2014-04-022014-04-022008http://hdl.handle.net/11199/7378Wprowadzanie nowego produktu na rynek jest zarazem ekscytującym jak i zniechęcającym zadaniem. Wiele z wprowadzonych na rynek nowych produktów ponosi porażkę, ponieważ dotarcie do klienta na rynku gdzie występuje wysoki poziom konkurencyjności jest trudnym zajęciem. Jednym z najważniejszych czynników uzyskania przewagi nad konkurencją jest umiejętność efektywnego, jaki i sprawnego wprowadzenia produktu, możliwe jest to między innymi dzięki wykorzystaniu dostępnych innowacji technicznych, Internetu, posiadania nowatorskich pomysłów oraz zbadania opinii klientów. Zastępowanie dotychczasowych produktów nowymi jest niezbędne nie tylko dla utrzymania sprzedaży, ale zwłaszcza po to by rozwój techniczny cały czas dążył do przodu. Na współczesnym rynku, bowiem jedynie innowacje mogą prowadzić do uzyskania przewagi nad konkurencją. Celem poniższej pracy jest przedstawienie różnych czynników wpływających na wprowadzenie nowego produktu na rynek na podstawie paliwa BP Ultimate.pllicencja niewyłącznanowy produktusługicykl życia produktuwprowadzenie produktu na rynekwzrost sprzedaży produktufaza dojrzałości produktufaza spadku sprzedażyplanowanie nowego produktuanaliza marketingowatestowanie rynkówkomercjalizacjarynek docelowyBritish Petrol (BP) w Polscerynek paliwWprowadzanie na rynek nowego produktu na podstawie paliwa BP UltimateThe launch of a new product on the basis of the BP Ultimate fuelmasterThesis