Nalepka, AdamTurska, Jolanta2014-02-182014-02-182012-09-18http://hdl.handle.net/11199/5932Niniejsze opracowanie podejmuje problem motywowania do pracy agentów ubezpieczeniowych. Podstawowym celem badawczym jest dokonanie oceny systemu motywacyjnego w Agencji Allianz w Nowym Sączu oraz sprawdzenie, czy zawarte w nim elementy są dopasowane do deklarowanych potrzeb i oczekiwań pracujących tam osób. Dodatkowo, wykazanie, iż bez przeprowadzenia analizy oczekiwań pracowników nie można skonstruować skutecznego systemu, który sprzyjałby polepszaniu wyników. W pracy zbadano efektywność omawianego systemu motywacyjnego stosując metodę diagnozowania Lawlera i Nadlera. Dzięki niej można dowiedzieć się, jak kształtują się czynniki motywacyjne w stosunku do oczekiwań. Poddano też analizie system wynagrodzeń i porównano go z rozwiązaniami modelowymi. Przeprowadzono wywiady z losowo wybranymi osobami, które brały udział w ankiecie dla wyjaśnienia niektórych zagadnień. Stanowiło to podstawę do zaproponowania działań naprawczych. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym ogólnie nakreślono miejsce motywowania w nauce o zarządzaniu. W drugim rozdziale przeprowadzono klasyfikację i systematykę czynników motywacji do pracy. Trzeci rozdział zawiera informacje dotyczące systemów motywacyjnych. W czwartym rozdziale zaprezentowano organizację, której system motywacyjny miał być poddany analizie. Piąty rozdział poświęcony został systemowi motywacyjnemu w Agencji Allianz w Nowym Sączu. Badany system motywacyjny nie spełnia oczekiwań agentów, przez co nie wpływa pozytywnie na osiągane wyniki sprzedaży. Związane jest to z niedopasowaniem zastosowanych bodźców do ich potrzeb. Zatem, bez poznania celów i oczekiwań pracowników oraz uwzględnienia ich podczas doboru narzędzi motywowania nie jest możliwe skonstruowanie skutecznego systemu motywacyjnego.pllicencja niewyłącznazarządzanie zasobami ludzkimimotywowanie pracownikówubezpieczeniastudium przypadkusystem motywacyjny przedsiębiorstwasystemy motywacyjnemotywacja do pracyDobór systemu motywacyjnego dla agentów ubezpieczeniowych na przykładzie Agencji Allianz w Nowym SączuSelection of an incentive system for insurance agents. A case study of Allianz Agency in Nowy SączbachelorThesis2014-02-17