Czarnecki, PiotrHaluch, Lucyna2017-10-302017-10-302010-09-30http://hdl.handle.net/11199/10236Celem niniejszej pracy jest opracowanie strategii rozwoju dla firmy Czempion w sytuacji ciągłych ewolucji i zmian rynkowych. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym wyjaśniono główne pojęcia dotyczące tematu, opisano istotę strategii rozwoju, podstawowe rodzaje strategii oraz zaprezentowano w jaki sposób należy formułować strategię rozwoju dla przedsiębiorstwa. W rozdziale drugim przedstawiono metody i narzędzia służące do analizy otoczenia i przedsiębiorstwa, które zostaną wykorzystane w procesie formułowania strategii. Trzeci rozdział poświęcony jest charakterystyce działalności hurtowni Czempion. Opisano jej strukturę i system zarządzania, oraz branżę w której działa. W czwartym rozdziale dokonano analizy pozycji strategicznej przedsiębiorstwa. Na podstawie przeprowadzonych kilku różnych analiz, przedstawiona została ocena pozycji przedsiębiorstwa i nastąpiło podsumowanie SWOTEM. Zaproponowano koncepcję strategii dla firmy oraz główne kierunki działań strategicznych. Wyniki badań w pracy przedstawiono w postaci tabel i wykresów. Pracę zamyka zakończenie, w którym nastąpiło podsumowanie pracy. W pracy wykorzystano głównie literaturę poświęconą strategii rozwoju przedsiębiorstwa, korzystano również ze źródeł internetowych oraz materiałów zgromadzonych przez firmę Czempion.pllicencja niewyłącznastrategia rozwojufirmarynekstrategiaprzedsiębiorstworozwój przedsiębiorstwaDiagnoza pozycji strategicznej w firmie CzempionThe diagnosis of strategic position of the Czempion companymasterThesis2017-10-10