Chlipała, PawełNowak, Anna2014-01-132014-01-132012-09-17http://hdl.handle.net/11199/3894Przedmiotem pracy jest analiza przedsiębiorstwa i jej wykorzystanie w przedsiębiorstwie. Głównym celem pracy jest scharakteryzowanie procesu analizy strategicznej oraz narzędzi wykorzystanych w ocenie przedsiębiorstwa i otoczenia. Kolejnym celem pracy jest dokonanie analizy strategicznej hurtowni Samar przy użyciu wybranych, charakteryzowanych w pracy narzędzi analizy. Materiały o przedsiębiorstwie i dane niezbędne do analizy strategicznej Samar zdobyto z następujących źródeł, m. in.: danych sprzedażowych, danych z materiałów wewnętrznych firmy, publikacji internetowych, ulotek. Pomocne w napisaniu pracy było odbycie stażu w dziale administracyjnym w firmie w okresie od kwietnia do września 2011. Umożliwiło to przeprowadzenie rozmowy z pracownikami firmy między innymi właścicielem firmy, dyrektorem od spraw sprzedaży oraz pracownikami na stanowisku sprzedawca-kierowca. W pracy została wykorzystana również literatura przedmiotu związana z analizą strategiczną, dzięki którym możliwe stało się pełne przedstawienie omawianego zagadnienia. Firma Samar na tle konkurencji wypada bardzo dobrze. Natomiast jak każdy na rynku, hurtownia posiada też słabsze strony, mianowicie, słabe rozwinięcie marketingu, powoduje mniejszą znajomość spółki na rynku i utrudnia dotarcie do wszystkich potencjalnych nabywców. Poza poszerzeniem kanałów dystrybucji, jest to jeden z kilku elementów, nad którym należy koniecznie popracować w przyszłości.pllicencja niewyłącznaanaliza ekonomicznaprzedsiębiorstwoanaliza strategicznaanaliza otoczeniaAnaliza strategiczna firmy na przykładzie hurtowni Samar Sp. z o.o.Strategic analysis of the company based on the example Samar Sp. of o.o.bachelorThesis2014-01-13