Brachowicz, MartaJarząb, Karolina2014-01-242014-01-242012-05-22http://hdl.handle.net/11199/4598Głównym celem niniejszej pracy jest próba oceny wpływu jakości komunikacji na zadowolenie klientów firmy Orange. Aby zanalizować powyższy cel przeprowadzono badania na grupie 40 osób w dwóch środowiskach - pracowników (50%) i klientów (50%) firmy Orange. Badania te miały charakter dobrowolny oraz anonimowy. Praca zawiera pięć rozdziałów. W pierwszym rozdziale przedstawiono komunikację jako formę obiegu informacji, w tym jej definicję oraz formy, zasady poprawnej komunikacji, a także bariery utrudniające proces komunikowania. Rozdział drugi przybliża zagadnienia związane z komunikacją w organizacji uwzględniając perspektywę klienta. Przedstawiono w nim definicję organizacji podkreślając jej cele oraz rodzaje obiegu informacji, porównując jego formalny i nieformalny styl przekazu. Trzeci rozdział zawiera charakterystykę firmy Orange. Ujęto w nim jej historię, markę, model zarządzania wraz ze standardami obsługi klienta oraz aktualną działalność przedsiębiorstwa. Czwarty rozdział został poświęcony badaniom własnym wraz z opisem grupy badawczej oraz metody - kwestionariusza ankiety. Piąty rozdział zawiera prezentację wyników badań własnych oraz ich analizę. Przeprowadzone badania potwierdzają stwierdzenie, że komunikacja w organizacji wpływa na jakość i zadowolenie klienta.pllicencja niewyłącznakomunikacja werbalnakomunikacja niewerbalnaorganizacjaobieg informacjikomunikowanie przedsiębiorstwo-klientzadowolenie klientakomunikowanie w przedsiębiorstwieKomunikacja w organizacji a zadowolenie klienta. Badania empiryczne firmy OrangeCommunication within the organization and customer satisfaction. Empirical studies of OrangemasterThesis2014-01-24