Misiołek, KrzysztofMróz Daniel2017-07-192017-07-192008http://hdl.handle.net/11199/10178Celem niniejszej pracy, jest przedstawienie korzyści, jakie mogą wynikać z nawiązania współpracy z koncernem ORLEN na zasadach franchisingu. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale zaprezentowano rys historyczny oraz rozwój franchisingu i jego koncepcje. Rozdział drugi opisuje pojęcie i znaczenie dystrybucji. Nawiązując do tego tematu chciano pokazać zależność jaka zachodzi pomiędzy dystrybucją a umową franczyzy w tym segmencie rynku. Rozdział trzeci przedstawia charakterystykę rynku paliw. Jego bariery i czynniki hamujące rozwój. Czwarty rozdział jest rozdziałem praktycznym. Na przykładzie spółki „ARGO”, przedstawiono dwa warianty rozwiązań, dotyczące finansowania inwestycji budowanej stacji paliw oraz ich ocenę z uwzględnieniem najkorzystniejszego rozwiązania. Franchising jest obecnie powszechnym sposobem na współpracę przedsiębiorstw na całym świecie, stanowiących jedną z najbardziej ekspansywnie i dynamicznie rozwijających się metod prowadzenia działalności gospodarczej.pllicencja niewyłącznafranchisingdystrybucjastacja paliw ORLENrozwój przedsiębiorstwarynek paliwanaliza SWOTFranchising, jako szansa rozwoju przedsiębiorstwa w sektorze paliw płynnych na przykładzie "ARGO" Spółka JawnamasterThesis