Dołhasz, MagdalenaŚledzińska, Anna2013-10-072013-10-072010-04-08http://hdl.handle.net/11199/838Celem opracowania jest systematyka pojęć marketingowych i ich specyfika na rynku bankowym oraz identyfikacja działań marketingowych Łąckiego Banku Spółdzielczego na podstawie badań własnych. Praca składa się z 5 rozdziałów. Pierwszy rozdział poświęcony został zagadnieniom związanym z marketingiem bankowym. Zawiera pojęcie klasycznej definicji marketingu dóbr i usług oraz definicję marketingu bankowego, jego genezę oraz rolę jaką pełni w procesie zarządzania. W rozdziale II omówiono strategie marketingowe, jakie można wykorzystać w działalności banków. Przedsiębiorstwo w celu realizacji swojej strategii potrzebuje odpowiednich do tego instrumentów. Dlatego w kolejnej części przedstawione zostały elementy marketingu-mix, jakie są stosowane w marketingowym zarządzaniu bankiem (5 „P” – produkt, cena, dystrybucja, promocja i personel). Instrumenty marketingowe usług finansowych różnią się od tych stosowanych w marketingu dóbr, co zostanie dokładnie omówione na tym etapie opracowania. Rozdział III poświęcony został przedstawieniu wstępnych informacji dotyczących analizowanego banku. Część wprowadzająca zawierać będzie dane na temat rynku bankowego w Polsce na przestrzeni lat 2002-2008, z wyszczególnieniem informacji o bankach komercyjnych i spółdzielczych, w celu ukazania pewnych różnic pomiędzy nimi. Dalej przedstawiono historię Łąckiego Banku Spółdzielczego, jego strukturę organizacyjną, a następnie scharakteryzowano pierwszy element marketingu-mix usług bankowych, czyli oferowane przez bank produkty. Rozdział IV jest kontynuacją analizy działalności Łąckiego Banku Spółdzielczego. Znajduje się tu analiza mocnych i słabych stron Banku oraz szans i zagrożeń płynących z jego otoczenia (czyli analiza SWOT), po to by w kolejnym etapie przedstawić strategię marketingową, jaka została opracowana i jest realizowana przez Zarząd Banku. Ostatnim etapem analizy Łąckiego Banku Spółdzielczego pod kątem działań marketingowych jest omówienie systemu dystrybucji i promocji jakie są realizowane przez Bank. Wszystkie informacje zawarte w rozdziałach od I do IV mają posłużyć jako podstawa do przeprowadzenia badań marketingowych, których zadaniem jest poznanie opinii klientów Łąckiego Banku Spółdzielczego dotyczącej postrzegania instrumentów marketingowego zarządzania bankiem.pllicencja niewyłącznamarketing bankowyusługi bankoweanaliza strategicznabanki spółdzielczeMarketing usług bankowych na przykładzie Łąckiego Banku SpółdzielczegoMarketing of banking services based on the example of Łącki Bank SpółdzielczymasterThesis2013-10-01