Choroszczak, JerzyMogilski, Michał2017-06-062017-06-062011-06-06http://hdl.handle.net/11199/9895Praca swoim zakresem obejmuje zagadnienia i cele przyświecające idei networkingu biznesowego oraz sposoby zdobywania i wykorzystania informacji zdobytych poprzez sieć kontaktów prywatnych i biznesowych przedsiębiorców w celu budowania swojej przewagi na tle konkurencji. Rozdział I, II i III opracowany został jako część teoretyczna natomiast rozdział IV jest częścią badawczą niniejszej pracy. Praca ma na celu ukazanie jaki wpływ na sukces przedsiębiorstwa wywiera rozbudowana sieć powiązań i kontaktów prywatnych i biznesowych przedsiębiorcy oraz jak odpowiednie „zarządzanie” tą wiedzą może przyczynić się do wypracowania przewagi konkurencyjnej danego przedsiębiorstwa. Rozdział pierwszy w całości został poświęcony próbie odpowiedzi na pytanie czym jest i jak należy rozumieć networking biznesowy. W tej części pracy przedstawione zostają najważniejsze idee i cele networkingu, jego koncepcje, rodzaje oraz znaczenie jakie sieć kontaktów ma i powinna mieć dla współczesnego przedsiębiorcy. W rozdziale drugim przedstawione zostały metody i sposoby zarządzania kontaktami biznesowymi w przedsiębiorstwie od procesu budowania sieci kontaktów z uwzględnieniem technik i sposobów pozyskiwania nowych kontaktów, poprzez procesy analizy potrzeb przedsiębiorstwa wynikających z zastosowania networkingu na świadomym budowaniu wizerunku w otoczeniu kończąc. Rozdział trzeci skupia się na próbie określenia źródeł przewagi współczesnego przedsiębiorstwa na rynku, opisując istotę konkurencji oraz strategie jej towarzyszące. Omówione rozdziały stanowią w dużej mierze punkt odniesienia i wprowadzenie do przeprowadzenia własnych badań, których analizę i wyniki zawiera rozdział czwarty niniejszej pracy. Rozdział czwarty opracowany został jako część badawcza, w którym określone zostały cele i hipotezy badawcze. Na potrzeby niniejszej pracy dla celów badawczych został stworzony kwestionariusz ankiety z pytaniami odnoszącymi się do wybranego problemu. Ankieta została przeprowadzona wśród przedsiębiorców z sektora MŚP, prowadzących działalność gospodarczą na terenie miasta Nowy Sącz jak i województwa małopolskiego.pllicencja niewyłącznanetworkinginformacjaprzedsiębiorczośćkonkurencjaWykorzystanie networkingu biznesowego w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na przykładzie wybranych firm sektora MSPExploitation of business networking in creating the competitive superiority of enterprise for example chosen copmanies from sector of small and midium sized enterprisesmasterThesis2017-05-17