Misiołek, KrzysztofDługopolski Krzysztof2014-01-212014-01-212003http://hdl.handle.net/11199/4463W procesie zarządzania marketingowego do dyspozycji menedżerów stoi wiele instrumentów marketingowych, jednak za najpotężniejsze z nich uznawana jest silna marka. Stosowanie marek jest jednym z najskuteczniejszych sposobów zdobywania i utrwalania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Marka nie jest produktem, ale zestawem skojarzeń, dzięki którym, wyrób lub usługa opatrzona znakiem firmowym kupowana jest częściej i może być oferowana za wyższą cenę niż produkty konkurencyjne. Dzieje się tak między innymi dlatego, że marka pozwala na identyfikację i odróżnienie od pozostałych produktów oferowanych na rynku. Zanim jednak będzie można skorzystać ze wszystkich możliwości i przywilejów jakie niesie ona ze sobą trzeba przejść trudny proces kreowania, a następnie zarządzania marką. Tym właśnie zagadnieniom poświęcona jest niniejsza praca.Na przykładzie krakowskiej firmy "adams" – producenta czapek zimowych, pokazane zostają dylematy związane z kreowaniem marki, wprowadzaniem jej na rynek, dystrybucją opatrzonych nią produktów. W sposób szczególny podkreślona została możliwość kreowania nie tylko marki produktu ale i marki producenta, jako podwykonawcy dla firm dysponujących już silną marką.pllicencja niewyłącznamarkakreowanie markidystrybucjaochrona markizarządzanie markąstrategia markipercepcja markiglobalizacja markikomunikacja marketingowamarka produktu Spreefirma"adams"Marka, kreowanie i zarządzaniemasterThesis