Chlipała, PawełChyclak Bernadeta2014-02-102014-02-102006http://hdl.handle.net/11199/5490Celem niniejszej pracy jest próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: jak skutecznie zarządzać personelem działu sprzedaży przedsiębiorstwa? Rekrutacja i selekcja pracowników sprzedaży, motywowanie handlowców, a także ich kontrola mają swoją specyfikę i różnią się od realizacji tych funkcji w stosunku do innych grup pracowników w organizacji. Dlatego w pracy postawiono sobie jako cel analizę wspomnianych elementów zarządzania personelem w działalności przedsiębiorstwa. Głównym motywem wyboru tematu była chęć oceny, w jakim stopniu działania sprzedawców Makroterm-u wpływają na konkurencyjność i efektywność firmy, bowiem właściwie zarządzani pracownicy powinni stanowić swego rodzaju odpowiedź w rozwoju firmy na sygnały płynące z otoczenia i być swego rodzaju metodą aktywnej walki o zajęcie możliwie najlepszej strategicznej pozycji firmy na rynku.pllicencja niewyłącznazarządzanie zasobami ludzkimidział personalnyplanowanie zatrudnieniarekrutacjaselekcjazarządzanie personelem sprzedażyprzedstawiciele handlowimotywacja personelufirma"Makroterm"Zarządzanie personelem działu sprzedaży na przykładzie przedsiębiorstwa "Makroterm"Sales department human resources managemant an the example of ,,Makroterm’’bachelorThesis