Chlipała, PawełPlaszczak, Dominika2017-04-062017-04-062011-02-24http://hdl.handle.net/11199/9799Niniejsza praca jest poświęcona zagadnieniu kultury oddziałującemu na zachowanie konsumentów podczas procesu zakupu. Tematyka pracy obejmuje teorię związaną z konsumpcją, opisuje zachowania nabywców oraz czynniki wpływające na ich zachowania konsumpcyjne. Przedstawia także pojęcie kultury oraz różnice kulturowe dzielące mieszkańców różnych państw. W pracy podjęto próbę określenia jak kultura wpływa na sposób podejmowania przez człowieka decyzji, szczególnie tych związanych z procesem zakupu produktu. Celem pracy jest analiza pojęcia kultury oraz próba zrozumienia wybranych zachowań mieszkańców wywodzących się z różnych kultur. Do praktycznego celu pracy należy zbadanie wybranych wymiarów kultury zaproponowanych przez G. Hofstede i F. Trompenaarsa oraz badanie zachowań konsumpcyjnych mieszkańców wybranych państw. Autorka usiłuje udowodnić, że kraj pochodzenia wpływa na sposób w jaki konsumenci biorą udział w procesie zakupu. Z przeprowadzonych badań można wysnuć następujące wnioski. Próba okazała się zbyt mała, aby można mówić o uogólnieniu przeprowadzonych badań własnych. Z przeprowadzonych badań wynika, że istnieje wiele podobieństw kulturowych, pomiędzy badanymi państwami uważnymi za indywidualistyczne (Hiszpania i Niemcy), a krajami kolektywistycznymi (Chiny).pllicencja niewyłącznaproces zakupukonsumentzachowania konsumentówdecyzje zakupowekulturaKultura jako czynnik determinujący proces zakupowyCulture as a factor that influences shopping processmasterThesis2017-01-09