Chlipała, PawełSiuta, Ewa2013-12-032013-12-032007-10-27http://hdl.handle.net/11199/1915Celem pracy jest analiza reklamy społecznej w Polsce. W pracy dokonano próby poznania specyfiki oraz uwarunkowań kształtowania społecznych kampanii reklamowych, analizy wybranych kampanii społecznych w Polsce - celów, grup docelowych, zasięgu, mediów, skuteczności i efektywności przekazu społecznego, zbadania wiedzy, opinii, zachowań i postaw respondentów wobec reklamy społecznej. Przeprowadzono badania marketingowe na grupie 40 respondentów, w celu zbadania wiedzy, opinii, zachowania i postaw respondentów wobec reklamy społecznej. Badanie miało za zadanie zweryfikować poprzez odrzucenie bądź poparcie postawionych hipotez: H1: Skuteczniejszą reklamą społeczną jest reklama przekazująca emocje negatywne niż reklama oddziałująca na emocje pozytywne. H2: Respondenci nie interesują się reklamą społeczną. H3: Ponad 50% respondentów zmieniło swoje dotychczasowe zachowanie pod wpływem reklam społecznych. H4: Zdaniem respondentów w reklamie społecznej istotne jest przekazywanie rzeczowych informacji. Praca został oparta na literaturze przedmiotu z zakresu marketingu, w szczególności promocji i reklamy, a także zarządzania oraz psychologii. Na podstawie otrzymanych wyników stwierdzono, że zdaniem ankietowanych reklamy społeczne są skuteczniejsze, gdy przekazywane są w nich emocje negatywne niż pozytywne. Respondenci interesują się reklamą społeczną, jednakże większość respondentów nie zmieniła swojego zachowania pod wpływem przekazów społecznych. Wyniki badań pokazały, że w opinii respondentów w reklamie społecznej istotne jest przekazywanie rzeczowych, racjonalnych informacji. Ankietowani doceniają korzyści płynące z podawania w przekazie reklamowym wiarygodnych i uczciwych danych.pllicencja niewyłącznareklama społecznakampanie społecznemarketing społecznie zaangażowanyReklama społeczna jako przejaw nowych obszarów stosowania marketinguSocial advertising as a new means of using marketingmasterThesis2013-12-02