Czarnecki, PiotrŁunkiewicz, Mateusz2014-01-172014-01-172006http://hdl.handle.net/11199/4213Współczesne firmy, różnej wielkości i w różnym stadium cyklu życia, muszą regularnie odpowiadać sobie na pytanie o cel, sposób i kierunek rozwoju. Zmienność jest domeną otoczenia, w jakim funkcjonuje biznes. W związku z tym, nie można raz przyjąć pewnych założeń i kierować organizacją w przeświadczeniu o gwarantowanym sukcesie. Pytanie o sposób i kierunek działania sprowadza się do pojęcia strategii oraz strategicznego planowania i analizy. Analiza sytuacji jest punktem wyjścia w skutecznym zarządzaniu przedsiębiorstwem. Jak trafnie mówi konkluzja nauk jednego z najwybitniejszych starożytnych strategów – generała Sun Tzu – „...sukces staje się udziałem nie najsilniejszych ani najbardziej agresywnych, ale tych, którzy najlepiej rozumieją swoją sytuację i znają wszystkie możliwości”. Początkowo tylko wnikliwa obserwacja, a z czasem aktywne uczestnictwo w działalności biznesu rodzinnego, zdeterminowało mnie do postawienia diagnozy na temat aktualnej sytuacji firmy i jej perspektyw rozwoju. Dlatego też, celem niniejszej pracy jest weryfikacja i ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa Parkiet-Serby. Następnie, wskazanie najbardziej odpowiedniej strategii rozwoju na najbliższe 5 lat.pllicencja niewyłącznaopen accesslicencja niewyłącznazarządzanie strategicznediagnostyka systemowaanaliza otoczeniamodel Porteraanaliza SWOTanaliza TOWSAnaliza strategiczna przedsiębiorstwa " Parkiet - Serby"Strategic analysis of "Parkiet-Serby" companybachelorThesis