Jarosiński, MarekDygoń, Piotr2013-12-082013-12-082013-08-24http://hdl.handle.net/11199/2107Tematem pracy jest zjawisko personalizacji kampanii wyborczych w Polsce, na przykładzie wyborów parlamentarnych w 2011 roku. Praca składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym rozdziale przybliżono podstawy teoretyczne oraz wybrane definicje procesu komunikowania politycznego, marketingu politycznego, które stanowią punkt wyjścia do analizy zjawiska personalizacji. Drugi rozdział poświęcony jest zjawiskom, które bezpośrednio przyczyniają się do wzrostu stopnia personalizacji w przebiegu kampanii wyborczych w Polsce po 2000 roku. Można do nich zaliczyć amerykanizację wyborów, mediatyzację wyborów oraz profesjonalizację kampanii wyborczych. Przeanalizowano w jak dużym stopniu zmieniły się kampanie wyborcze oraz stosunek aktorów politycznych w Polsce do publiczności w ciągu tych kilkunastu lat. W trzecim rozdziale starano się wszystkie wcześniej opisane aspekty teoretyczne omówić na konkretnych przykładach zaczerpniętych z przebiegu kampanii wyborczej do wyborów parlamentarnych w Polsce w 2011 roku. Opisano sylwetki liderów wszystkich pięciu partii, które dostały się do parlamentu. Przedstawienie życiorysów tych polityków ma na celu przybliżenie cech ich charakterów, środowisk politycznych, z jakich wywodzili się oraz przebiegu edukacji, czyli tych czynników, które przyczyniły się do tego, jakie stanowiska zajmowali przed wyborami w 2011 roku. Dzięki takiej analizie można wywnioskować, jakie cechy posiadają liderzy naszych elit politycznych. W dalszej części zamieszczono opis przebiegu samych wyborów parlamentarnych w 2011 roku, natomiast ostatnia część jest próbą analizy stopnia personalizacji tej konkretnej kampanii wyborczej.pllicencja niewyłącznakomunikowanie politycznemarketing politycznykampania wyborczawybory parlamentarnePolskaPersonalizacja kampanii wyborczej na przykładzie wyborów parlamentarnych w Polsce w 2011 rokuPersonalization the election campaign on the example of the parliamentary elections in Poland in 2011bachelorThesis2013-12-07