Wiktor, Jan W.Pastwa, Wioletta2013-12-282013-12-282004http://hdl.handle.net/11199/2793Celem pracy jest analiza działalności marketingowej w organizacjach non profit na przykładzie działalności „Westgate Foundation” oraz „Mountain Heaven Centre” fundacji Księżnej Yorku Sary Ferguson „Children in Crisis”. Przedstawiono podstawowe zagadnienia dotyczące organizacji niekomercyjnych - cechy organizacji niedochodowych, ich podział, aspekty związane z procesem zarządzania, regulacje prawne i finansowe aspekty działania, analizę szans i zagrożeń oraz porównanie trzeciego sektora w Polsce i w Irlandii. Opisano specyfikę marketingu w organizacjach niedochodowych ze szczególnym uwzględnieniem marketingu społecznego, strategii marketingowych oraz koncepcji marketingu-mix. Dokonano praktycznej analizy obiektów badawczych z uwzględnieniem zarysu historycznego, bieżącej działalności, finansowych aspektów funkcjonowania jednostek oraz zastosowaniu koncepcji marketingu-mix.pllicencja niewyłącznaopen accesslicencja niewyłącznamarketingorganizacje non-profitmarketing społecznymarketing-mixfundacjeKoncepcja marketingu instytucji non-profit na przykładzie "Westgate Foundation" oraz ośrodka "Mountain Heaven Centre" fundacji "Children in Crisis"masterThesis