Rutkowski, MarekDroździel, Maciej2018-02-192018-02-192010-10-07http://hdl.handle.net/11199/10284Celem pracy jest identyfikacja efektywnego sposobu wykorzystania targów branżowych w kształtowaniu relacji B2B. Wśród celów szczegółowych należy wymienić: • wiedza i opinie wystawców na temat uczestnictwa przedsiębiorstwa w targach branżowych • zachowania oraz wiedza wystawców w zakresie poprawienia efektywności uczestnictwa w targach branżowych • wiedza i opinie wystawców na temat sposobów kształtowania relacji podczas imprez targowych • zachowania przedsiębiorstw w targach branżowych w zakresie kształtowania relacji B2B z kontrahentami. W realizacji celów wykorzystano pierwotne i wtórne źródła informacji. Wśród wtórnych źródeł informacji wykorzystano m. in. czasopisma branżowe, literaturę przedmiotu, raporty Głównego Urzędu Statystycznego, informacje zawarte na serwisach internetowych organizatorów targów oraz Państwowej Izbie Przemysłu Targowego. W ramach badań bezpośrednich (ilościowych) wykorzystano metodę ankiety, natomiast w badaniach pośrednich ankietę internetową. Pierwszym etapem badań było zebranie informacji za pomocą ankiety internetowej oraz ankiety bezpośredniej. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Część teoretyczna obejmuje rozdział pierwszy i rozdział drugi. Natomiast część empiryczna obejmuje dwa pozostałe rozdziały. Rozdział pierwszy poświęcony jest tematyce związanej z komunikacją marketingową w procesie kształtowania relacji B2B. W rozdziale drugim omówiono zagadnienia dotyczące targów branżowych. Rozdział trzeci prezentuje wyniki badań bezpośrednich na temat efektywnego udziału w targach branżowych jako sposobu na rozwój relacji z kontrahentami. Tematem rozdziału czwartego jest projektowanie efektywnego udziału w targach branżowych jako narzędzia kształtowania relacji B2B z kontrahentami. Pracę kończy podsumowanie, w którym zaprezentowano wnioski z przeprowadzonych badań.pllicencja niewyłącznatargi branżowerelacje B2Bprzedsiębiorstwomarketing wystawienniczyrelacje interpersonalnekontrahentkomunikacja marketingowaEfektywne wykorzystanie targów branżowych jako narzędzie kształtowania relacji B2BThe efficient usage of trade fairs as a tool in creating B2B relationsmasterThesis2017-10-06