Wołowiec, TomaszPuka, Marcin2013-11-222013-11-222010-07-07http://hdl.handle.net/11199/1679Ceny towarzyszą nam wszędzie. Źródłem informacji wykorzystanych w pracy dotyczących charakterystyki cen były wybrane książki, internet oraz wybrane artykuły z prasy motoryzacyjnej. Wywiadem pośrednim (w którym zawarte zostały pytania do pracownika wybranego salonu), podzielono się w ostatniej części pracy poświęconej polityce cen w salonie samochodowym wybranego przedstawiciela w Polsce. Jeśli chodzi o pozycje książkowe, to były one najbardziej pomocne w budowie pierwszego rozdziału, gdzie przedstawiono teorię dotyczącą rodzajów oraz funkcji cen, a także powiązań ceny względem reszty elementów marketingu mix i strategii cenowych. W następnej części ukazano pewną metodę w budowaniu ceny w przedsiębiorstwach, a następnie powstawanie ceny detalicznej nowego samochodu osobowego dostarczanego na rynek Polski. W trzeciej części pracy przedstawiono rynek motoryzacyjny zarówno od strony podaży, czyli producentów działających na tym rynku w Polsce, jak i od strony popytu, czyli ilości klientów, którzy byli zdolni do zakupu danej marki w poprzednich latach. W części tej w ramach prezentacji rynku, obszernie przedstawiono wszystkich producentów samochodów osobowych, ich sprzedaż z uwagi na fakt, iż sama prezentacja cenników poszczególnych marek nie odzwierciedliłaby ich pozycji na rynku w Polsce. Następnie postarano się połączyć popyt i podaż, w postaci rynku wtórnego, gdzie klient po pewnym czasie staje się sprzedawcą, a ceny samochodów ulegają znacznej obniżce.pllicencja niewyłącznacena produktuhandelmarketing-mixrynek samochodowySpecyfika cen w branży motoryzacyjnejSpecification of the price in automotive industrybachelorThesis2013-11-22