Adamski DawidDołhasz, Magdalena2014-03-242014-03-242006http://hdl.handle.net/11199/7196Polska transformacja ustrojowa w istotny sposób przyczyniła się do szybkiego rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw. W krótkim czasie nastąpił okres ogromnych przemian, które to musiały się dostosować do bardzo dynamicznie zmieniających się uwarunkowań gospodarczych. Sektor MSP w owym czasie stał się szansą dla tworzenia nowych miejsc pracy oraz odgrywał olbrzymią rolę w procesach innowacyjnych. Dziś małe i średnie przedsiębiorstwa to ponad 99 procent polskich przedsiębiorstw. Charakteryzują się silnym wpływem na wzrost gospodarczy kraju, konkurencyjność oraz wielkość bezrobocia. Jednak zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami w Polsce nie należy do łatwych zadań. Przyczynami tego stanu są zmieniające się ciągle warunki funkcjonowania, niejasne regulacje prawne oraz silny wzrost konkurencji. Istotną kwestią jest stanowisko oraz polityka władz rządzących. To właśnie one powinny wspomagać rozwój małych i średnich firm poprzez udoskonalenie regulacji prawnych, systemu podatkowego i ułatwienie dostępu do źródeł finansowania. Kolejnym zagadnieniem powinno być pomaganie przedsiębiorstwom w wdrażaniu nowych technologii i zastosowań e-biznesu, wspieranie edukacji i szkoleń w sferze przedsiębiorczości. Celem niniejszej pracy jest analiza sektora MSP w Polsce oraz pokazanie specyfiki działalności małego przedsiębiorstwa na przykładzie działającego na terenie Rzeszowszczyzny firmy Eleo Development.pllicencja niewyłącznasektor MŚPgospodarka rynkowateoria rynkuprzedsiębiorczośćrozwój MŚPrynkowa wartość sektora MŚP w Polsceprzedsiębiorstwo ELEO Developmentmarketing firmy ELEO DevelopmentMałe przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce polskiej - studium przypadku ELEO DevelopmentSmall business in modern Polish economy - ELEO Development as a case studymasterThesis